FAQ-Diluo
Problem: Jag hittar inte nätverket ”diluo_setup_nnn” när jag söker efter tillgängliga nätverk.
Kommentar/lösning:
Om maskinens nätverk inte hittas kan maskinen behöva sättas i anslutningsläge manuellt. Detta görs genom att hålla in knappen för hel och halv portion samtidigt som strömbrytaren på baksidan slås på.
Problem: Appen kan inte ansluta till maskinen.
Kommentar/lösning:
Säkerställ att telefonen är ansluten till samma nätverk som maskinen, och inte fortfarande är ansluten till ”diluo_setup_nnn”. Om problemet kvarstår, se över routerns nätverkskonfiguration. Endast 802.11n fungerar inte. Måste vara 802.11 b/g/n. Nätverksnamn kan ej innehålla å,ä eller ö.
Problem: Maskinen kräver rengöring 4-5 gånger per dygn.
Kommentar/lösning:
Uppdatera maskinens firmware till version 0.74 eller senare. Information om firmware-version finns under ”Information om din Diluo” i appen.
Problem: Det går inte att uppdatera firmware i maskinen, appen säger att den senaste versionen redan är installerad.
Kommentar/lösning:
Starta om maskinen och försök sedan att uppdatera firmware igen.
Problem: Aktuell pulversort finns inte i appen.
Kommentar/lösning:
Problem: Maskinen blinkar med blått/rött ljus.
Kommentar/lösning:
Maskinen indikerar för fel på tempgivare. Kontakta support för vidare information.
Problem: Pulver fastnar i utloppet.
Kommentar/lösning:
Beroende på pulver som används kan detta förekomma. Kolla med jämna mellanrum att det går att mata pulver ur behållaren utan problem. Ta även isär och gör rent med jämna mellanrum för bästa resultat.
Problem: Det blir stopp i blandarhuset och vatten rinner över.
Kommentar/lösning:
Problem: Maskinen levererar fel mängd vatten.
Kommentar/lösning:
Uppstartsblad
Detaljerade instruktioner
Manualer
Supportformulär
Copyright © 2015 Diluo. All rights reserved
Webb by: Lagom Design AB